בלי חקלאות - אין עצמאות.🌾

ישיבה בנושא חוק האריזות בחברת המיחזור "תמיר"

ביום רביעי שעבר (27/5) התקיימה ישיבה במשרדי חברת המיחזור "תמיר" בנושא חוק האריזות. הישיבה נקבעה לאחר שחקלאים התחילו לקבל מכתבי התראה והליכים משפטיים בדרישה להתקשרות עם תאגיד המחזור "תמיר" ודרישת תשלום רטרואקטיבית לשבע שנים. יצרנו קשר עם החברה לנסות ולהבין את החוק ואת הממשקים לענף החקלאות.

הישיבה התקיימה עם מנכ"ל החברה אלון טל והיועץ המשפטי עו"ד חיים ישר ומטעמנו השתתפו: עו"ד יגאל דנינו, אילנה דרור ואורי דורמן. בישיבה אלון הסביר לנו את החוק והשתלשלות שלו. רשימת החקלאים שקיבלו מכתבים התקבלה ממאגר הנתונים של משרד הכלכלה. אלון הסביר לנו שיש חובה בחוק להסדרת התקשרות מול תמיר ואי הסדרת ההתקשרות חושפת את החקלאים לקנסות כבדים (150 אלף ₪ מטעם המדינה (באמצעות המשרד להגנת הסביבה) שקשה מאוד לבטל.

הסברנו לאנשי חברת תמיר, שתוספת התשלום שהם מבקשים מתווספת לעוד לא מעט עלויות והחקלאים אינם מסוגלים לשאת בנטל הנוסף. סוכם לבחון פתרונות חקיקה להחרגת החקלאים ובמקביל לפנות למשרד החקלאות וביטחון המזון שגם הוא יפעל מול המשרד להגנת הסביבה. אנו קוראים לחקלאים שקיבלו דרישה להתקשרות ותשלום מחברת תמיר או מהמשרד להגנת הסביבה לפנות אלינו כדי שנוכל לבחון את דרכי הפעולה שלנו.

שיתוף הכתבה

תפריט נגישות