בלי חקלאות - אין עצמאות.🌾

הצעת חוק לקידום מתקנים אגרו־וולטאיים מתקדמת בכנסת

הצעת החוק לתיקון פקודת העיריות, שנועדה להעניק פטור לשנה מתשלום היטל השבחה בגין הקמת מתקנים אגרו־וולטאיים, ממשיכה להתקדם בכנסת וזוכה לתמיכה רחבה מצד חברי כנסת מהקואליציה ומהאופוזיציה כאחד.

הצעת החוק, שהוביל ח"כ יצחק קרויזר, נועדה למנוע מצב שבו היטלי השבחה יהוו חסם כלכלי בפני הקמת מערכות אגרו־וולטאיות – שילוב של ייצור אנרגיה סולארית לצד פעילות חקלאית בשטחים חקלאיים.

לאחר שההצעה אושרה פה אחד בוועדה, נעשה השבוע מאמץ פוליטי רחב היקף להביאה לאישור סופי בקריאה שנייה ושלישית במליאת הכנסת עוד במהלך השבוע הנוכחי, מתוך מטרה להשלים את החקיקה לפני פיזור הכנסת.

במקביל לקידום החוק, נמשכים המגעים מול כלל הגורמים הרלוונטיים במטרה להגיע להסכמות רחבות שיאפשרו את המשך פיתוח תחום האגרו־וולטאי בישראל גם בעתיד.

במסגרת המהלך התקיימו שיחות עם יו"ר הקואליציה ח"כ אופיר כץ ומרכזת האופוזיציה ח"כ מירב בן ארי, וכן התקבל סיוע משמעותי מצד ח"כ רם בן ברק, ח"כ ינון אזולאי וחברי הכנסת מהלובי החקלאי – אלון שוסטר וששון גואטה. שיתוף הפעולה בין חברי הכנסת מכל קצוות המערכת הפוליטית אפשר את הכללת הצעת החוק בסדר היום של מליאת הכנסת כבר השבוע.

המהלך משקף פעם נוספת את ההכרה הרחבה בחשיבותה של החקלאות הישראלית ואת התמיכה בקידום פתרונות המשלבים ייצור אנרגיה מתחדשת לצד המשך עיבוד הקרקע החקלאית.

לצפייה בהצעת החוק:
https://drive.google.com/file/d/1oNegNxLE7RxHEqvLyJOymbbGVaqhCv0H/view?usp=sharing

שיתוף הכתבה

תפריט נגישות