למשרד החקלאות וביטחון המזון הגיעו למעלה מ- 300 בקשות לתוספת מים שפירים (מעל ההקצבה השנתית שניתנה להם). לאחר בחינה של הנתונים התברר שסה"כ נדרשים בין 30 ל-35 מליון מ"ק של מים שפירים כדי לצמצם את הפער. מדובר בחקלאים שזקוקים למים להשקיית גידולי הצומח שלהם שהתווספו בשנים 2024-25. לטענתינו רשות המים חייבת לבחון לחיוב את הבקשה, לאחר קיצוץ ההקצבות רק לחקלאות בשנת 2026 ב-90 מיליון מ"ק מבלי שבוצע קיצוץ לבמים המיועדים לבית ולנוי ציבורי . לשם כך נדרש לפתוח את ההסדר המפורט של הקצבות המים השפירים במערכת הארצית. רשות המים מצידם מבקשים מהחקלאים להמתין עד ספטמבר/ אוקטובר ואז יבחנו את הבקשה. אנחנו מתנגדים להצעת רשות המים, וזאת מפני שהחקלאים זקוקים לוודאות בדבר כמות המים שעומדת לרשותם. ביום חמישי האחרון (28/5) היה מתוכנן להתקיים דיון על נושא זה במועצת רשות המים, אך לבקשת משרד החקלאות וביטחון המזון הוא נדחה לישיבת מועצת רשות המים הבאה. אנו מודים לנציג משרד החקלאות ברשות המים, יובל ליפקין ולמנהלת אגף גורמי ייצור יאנינה פליישון על התעקשותם בקבלת התוספת ומקווים שאכן זה יאושר בישיבת המועצה הבאה.
בקשות לתוספת מים שפירים
- תאריך עדכון אחרון: 01/06/2026


