בלי חקלאות - אין עצמאות.🌾

ועידת הערבה

בימים שני ושלישי (18-19/5) התקיימה ועידת הערבה הראשונה ביוזמת ראש המועצה האזורית ערבה תיכונה מאיר צור. הועידה נפתחה ביום שני אחרי צהריים על ידי נשיא המדינה יצחק הרצוג. הועידה הפגישה נבחרי ציבור, בכירי משק וראשי התיישבות לדיונים על עתיד האזור, החקלאות והביטחון בגבול המזרחי. אני השתתפתי בפאנל בנושא חקלאות יחד עם בני חפץ (מנכ"ל מכון וולקני), מעיין קטרון (מנהלת מו"פ ערבה תיכונה), שגיא גולי (מנהל מחוז דרום של משרד החקלאות וביטחון המזון) ומאיר בן ארצי (מנכ"ל מור). המשתתפים הדגישו את הצורך בחיזוק הייצור המקומי ודור ההמשך, לצד החשיבות האסטרטגית של חיבור הערבה למערכת הארצית להולכת מי קולחין מטוהרים כבסיס לצמיחה אזורית והרחבת ההתיישבות. כמו כן, נידונו מהלכים להפחתת עלויות המים (כמו תיקון 31) ותוכנית ההשקעה הלאומית במפעלי מים, לצד מחויבות קק"ל לתמוך בתקציבים ובשדרוג התשתיות, כאשר המסר המרכזי של המושב הדגיש כי חקלאות ישראלית חזקה היא תנאי הכרחי לעצמאות המדינה. אני רוצה להודות למאיר צור על קיום הועידה החשובה.

שיתוף הכתבה

תפריט נגישות