החלטה חדשה תאפשר התקנת פאנלים סולאריים (מתקנים אגרו-וולטאיים) מעל שדות, פרדסים וחממות, מבלי לפגוע בעיבוד החקלאי השוטף. המהלך צפוי לייצר לחקלאים "קומה נוספת של הכנסה" בהיקף פוטנציאלי של מאות אלפי דונמים, ולחזק את העצמאות האנרגטית של המדינה. בתנועה הקיבוצית ובמשרד האנרגיה נערכים כעת לשלב הלמידה והניסויים, כדי לבחון אילו תצורות פאנלים וסוגי גידולים יתאימו ביותר לשילוב החדשני. ניתן לקרא את הכתבה ב"זמן הקיבוץ" כאן.
ממשלה אישרה: ייצור חשמל מעל גידולים חקלאיים
- תאריך עדכון אחרון: 23/02/2026


