משרד החקלאות וביטחון המזון ועמותת "לקט ישראל" משיקים פיילוט חדשני להצלת עודפי תוצרת חקלאית באמצעות אפליקציה מבוסס GIS. המערכת תאפשר לחקלאים לדווח בזמן אמת על עודפים בשדה או בבית האריזה, תייעל את תהליך האיסוף ותבטיח אספקת מזון טרי ובריא לנזקקים תוך צמצום הפגיעה הסביבתית. המהלך, המהווה חלק מהתוכנית הלאומית לביטחון מזון 2050, נועד להחליף את הדיווח הטלפוני הישן במערך דיגיטלי יוזם שיסייע בעמידה ביעדי צמצום אובדן המזון בישראל. אנו מברכים את הנהלת המשרד ואת מנהלת אגף תוצרת הארץ, ציפי פרידקין, על היוזמה החשובה וקוראים לחקלאים להצטרף ולשתף פעולה.
פיילוט חדשני של משרד החקלאות וביטחון המזון
- תאריך עדכון אחרון: 26/01/2026


