בישיבת חירום שנערכה במשרד החקלאות וביטחון המזון (19/1), בהשתתפות נציגי המגדלים, מועצת הצמחים והתאחדות האיכרים, נדונה הפגיעה הקשה בענפי ההדרים והמנגו עקב המלחמה, חרמות באירופה וקריסת נתיבי הייצוא למזרח. בענף המנגו נרשמו הפסדים של כ-2,000 ש"ח לדונם עקב רוויה בשוק המקומי וחיי מדף קצרים, ובענף ההדרים נגרמו נזקים של מיליוני שקלים עקב חסימת המעבר למזרח ואובדן שווקים בהיקף של כ-10,000 טון. בישיבה הוחלט לפעול לפתיחת שווקים חדשים (ארה"ב ויפן), לקיים מגעים מדיניים מול אירופה ולקדם מנגנון ביטוח הכנסה דרך קנ"ט. אנו מודים למשנה למנכ"ל נטלי ברודנר מור וליעקב פולג על קיום הישיבה ומצפים לדיון המשך לגיבוש תוכנית סיוע ממוקדת.
המשבר בייצוא מנגו והדרים
- תאריך עדכון אחרון: 26/01/2026


