ביום שלישי, 4.11, התקיים כנס משק המים הישראלי 2025, בהשתתפות שר החקלאות וביטחון המזון ח"כ אבי דיכטר, ח"כ אלון שוסטר, נציגי הארגונים החקלאיים ונציגים מהמגזר הכפרי. השר דיכטר הדגיש את חשיבות המים לחקלאים: בזמינות, באיכות, בכמות ובמחיר וציין כי סוגיית המים עומדת בבסיס תוכנית ביטחון המזון 2050. מנהל רשות המים, יחזקאל ליפשיץ, התייחס לאתגרי הבצורת המתמשכת ולצורך בחדשנות, שיתופי פעולה וניהול אחראי של המשאב החיוני, תוך שמירה על יציבות ואספקה סדירה למרות התנאים הקשים.
אני השתתפתי בפאנל שעסק באתגרי משק המים לאחר תיקון 31, בהנחיית אורן עמיאל, מנכ"ל "מים לישראל". יחד איתי השתתפו ח"כ אלון שוסטר, זאבי אחיפז, עידו מור ומבשרת נבו . בדברי התייחסתי למחסור במים הצפוי בשנת 2025 ולמחסור החריף הצפוי בשנים 2026–2027, הדגשתי את הצעדים הנדרשים לצמצום הנזק לחקלאות, ואת הצורך לתמוך בחקלאים באזורים המנותקים, בגליל ובגולן, שנאלצו להסיט מים מגידולים חד-שנתיים לרב-שנתיים. תודה לבני בשן על ארגון היום המעניין.


