לאחר כמעט שנתיים של מו"מ, הושג סיכום בין ארגון מגדלי הדגים, התאחדות חקלאי ישראל, משרד החקלאות וביטחון המזון ומשרד האוצר. ההסכם מבטיח אופק ארוך טווח לענף, ודאות למגדלים וחיזוק התחרותיות, תוך מעבר מתמיכות עקיפות באמצעות מכסי מגן, למתווה של תמיכות ישירות, עידוד השקעות והטמעת טכנולוגיות מתקדמות שיתרמו להתייעלות, לחדשנות ולביסוס בר קיימא, צמיחה ופיתוח של הענף.
עיקרי ההסכם:
- – 2026–2032כ־210 מיליון ₪ תמיכה בענף דגי הבסיס (קרפיון, אמנון ובורי), ועוד כ־175 מיליון ₪ לדגי איכות (דניס, לברק, באס, ברמונדי ועוד).
- מ־2033 ואילך – תמיכה ישירה שנתית של 25 מיליון ₪.
- המכס על דגי הבסיס יופחת בהדרגה בשלוש פעימות, עד שירד לאפס בשנת 2029.
ההסכם נועד לבלום את הירידה בייצור המקומי ולצמצם את התלות ביבוא ממדינות שאינן ידידותיות לישראל. מנכ"ל משרד החקלאות וביטחון המזון אורן לביא, חתם עליו בערב יום הכיפורים, וכעת ממתינים לחתימת האוצר.
אנו מודים ליו"ר ארגון מגדלי הדגים, יורם קארין ולמנכ"ל חן פלור על הובלת המו"מ; ממשרד החקלאות וביטחון המזון: לשר ח"כ אבי דיכטר, למנכ"ל המשרד אורן לביא, ליובל ליפקין, מנהל המינהל לביטחון המזון; לאורי צוק בר ולארז אוסמן מהחטיבה לאסטרטגיה; לנועם מוזס, מנהל אגף חקלאות מים; על שיתוף הפעולה והנחישות; לאוראל פיין, רפרנט החקלאות ולעשהאל צור, רכז חקלאות וכלכלה באגף התקציבים במשר'ד האוצר, על הבנת חשיבות הענף; לח"כ אלון שוסטר על התמיכה והליווי לאורך כל הדרך; וכן לראש המועצה האזורית עמק המעיינות איתמר מטיאס ולסגניתו מיכל אקרמן על תרומתם החשובה.


