בלי חקלאות - אין עצמאות.🌾

מתווה ענף המדגה

במהלך השבוע האחרון מזכירות ארגון מגדלי הדגים, והאסיפה הכללית של הארגון אשרו את העקרונות למתווה תמיכה וצמיחה של הענף שהוסכם עליו עם משרד האוצר ומשרד החקלאות ובטחון המזון. המתווה מבוסס על ארבעת העקרונות הבאים:

  • הורדת מכסים – במקום הורדה בפעימה אחת כפי שהוצע במקור, יפרסו את ההורדה עד 2030 (מוצעות ארבע פעימות: 2026, 2027, 2028, 2030).
  • השקעות בדגי בסיס – היתרה של התקציב מתת-ביצוע בדגי האיכות (מוערכת ב-15 מיליון ₪ בשנה סה"כ כ-100 מיליון ₪ ) תועבר לשימוש ע"י מגדלי דגי הבסיס למשך 7 שנים.
  • תמיכות בדגי הבסיס – החל מ-2027 (בשנת 2026 יש עדיין תמיכות קיימות) ועד 2029: 40 מיליון ₪ בשנה. החל מ-2030 עד 2032: הפחתה הדרגתית של 5 מיליון בשנה, מ-2033 ואילך תינתן תמיכה של 25 מיליון ₪ בשנה מידי שנה .
  • תמיכה בארגון מגדלי דגים – לשיווק ומחקר ופיתוח.

אחרי שההסדר הקודם שעשה הענף לפני מספר שנים הוריד את תפוקת הענף ב-50%, אנחנו מקווים שההסדר החדש, שהאתגר המרכזי שלו הוא הגדלת התפוקה ל-25 אלף טון בשנה בעוד 10 שנים, יחזיר את אמון המגדלים בענף, יספק אופק ארוך טווח של צמיחה, יבטיח ודאות למגדלים, יחזק את התחרותיות המקומית וישמור על יציבות השוק. הסיכום עדיין לא נחתם ע״י משרדי החקלאות וביטחון המזון והאוצר, ואנחנו מקווים שזה יהיה בשבועיים הקרובים.

שיתוף הכתבה

תפריט נגישות