בלי חקלאות - אין עצמאות.🌾

קבלת תמורה לתוצרת חקלאית מעסקים בתחומי הרשות הפלשתינאית (הרש"פ)

הנושא עדיין על סדר היום וטרם נמצא פתרון לבעיה. לאחר הדיון בוועדת הכלכלה בתחילת החודש (6/7) התקיים השבוע דיון מעקב נוסף. בישיבת הוועדה התקיים דיון סוער בין נציגי הממשלה השונים (המל"ל, בנק ישראל, הרשות לאיסור הלבנת הון, משרד החקלאות וביטחון המזון  ועוד).  

קיימות בתחום זה שתי בעיות:

1. מגבלה כמותית של  העברת כסף מזומן בין חשבונות בבנקים ברש"פ לחשבונות בנק בישראל – המגבלה הזו משפיעה על כלל המערכת העסקית ולאו דווקא על החקלאות.

2. קבלת תשלומים במזומן מלקוחות ביהודה ושומרון ואיסור על הפקדתו בבנקים בישראל – בגלל הוראות "חוק המזומן", שחוקק ע"י הכנסת בשנת 2018 ונכנס לתוקף, מבחינת המערכת החקלאית בתחילת שנת 2023, חקלאים לא מעטים מוצאים את עצמם עם כסף מזומן שניתן בתמורה לתוצרת שמכרו, ולא יכולים להפקיד אותו  בחשבון הבנק שלהם.  כתוצאה  מכך הם נקלעים לבעיה תזרימית ועומדים מול שוקת שבורה.

אנחנו מנסים יחד עם ארגונים נוספים, להציע פתרונות, שברור שאם הם יתקבלו זה יתן מענה לפרק זמן מוגבל. לאחר ישיבת הוועדה נפגשנו גם עם ח"כ יצחק קרויזר, חבר השדולה החקלאית, שבעבר גידל בעצמו בקר ומבין היטב את הבעיה. מחר (יום שני, 28/7) תתקיים, על אף הפגרה ישיבת מעקב נוספת במטרה לקדם פתרונות לבעיות הנ"ל. אנו מודים ליו"ר הוועדה ח"כ דוד ביטן שאינו מרפה ואינו מוריד את הנושא מסדר היום. אנחנו מבקשים מכל החקלאים שיש להם לקוחות ביהודה ושומרון לוודא שהלקוח הפלשתינאי יכול לבצע העברה של כסף בכדי לא להסתבך כספית.

שיתוף הכתבה

תפריט נגישות