ביום שני (7/7) התקיים דיון סוער בוועדת הכלכלה על מענקי השיבה לתושבי עוטף עזה. המשתתפים השמיעו טענות קשות על חוסר ההוגנות במתן המענקים לתושבים שחוזרים לבתיהם בקיץ הנוכחי. ח"כים מהקואליציה והאופוזיציה טענו שמדובר לא רק בעניין תקציבי, אלא במשבר אמון של התושבים מול המדינה, במיוחד כלפי אלה שנפגעו אנושות באוקטובר האחרון. בדיון נכחו ראשי רשויות בעוטף, שהדגישו כי למרות סכנת החיים והטילים, לא כל החוזרים מקבלים את המענק שהובטח להם, ודורשים תיקון מיידי של העיוות. נציגת האוצר טען שהמענקים ניתנו בהתאם למתווה קיים, אך יו"ר הוועדה השיב שאין לפגוע במי שבחר לשוב לביתו למרות הסיכון, רק בשל שאלת התקצוב. לסיכום הדיון, יו"ר הוועדה, ח"כ דוד ביטן, הביע תמיכה במתן מענק גם למי שחוזר כעת, והודיע כי יזמן ישיבה פנימית עם האוצר ומנהלת תקומה למציאת פתרון.
דיון בוועדת כלכלה על מענק השיבה לחוזרים לדרום
- תאריך עדכון אחרון: 14/07/2025


