בלי חקלאות - אין עצמאות.🌾

מדיניות ופעילות מינהל אכיפה וזרים ברשות האוכלוסין

ביום שני שעבר התקיימה בוועדה המיוחדת לעובדים זרים בכנסת, בראשותה של ח"כ אתי עטיה ישיבת מעקב בדבר פעילות המינהל.  בישיבה דיווח ראש המינהל, איציק עמרני וכן נציגי משטרת ישראל ושירות בתי הסוהר על פעולות האכיפה שמתקיימת בתחום זה. בישיבה נכחונציגי כל האירגונים הכלכליים היציגים, שנעזרים בעובדים זרים. הנתונים, שהוצגו בישיבה על היקף נטישת העובדים בכל הענפים (כ-33 אלף), מדאיגים ביותר ועוד יותר מדאיג אופן הטיפול של המדינה בתופעה קשה זו ואזלת הידה הגדולה במיגור התופעה. מתוך כלל הענפים, כ-8,000 נוטשים, המהווים כ-20% מכלל העובדים בתחום עם מהמגזר החקלאי. כל נציגי האירגונים היציגים, שנכחו בישיבה דרשו מהמדינה לשנות את אופן הטיפול בתופעה זו, להגדיל את  תקציב מינהל האכיפה, להגדיל את מצבת כ"א של המינהל, לשפר את שכר העבודה של עובדי המינהל ובפרט זה של המפקחים, להגדיל את מספר מקומות הכליאה ולהגדיל באופן משמעותי את מספר התביעות ואת הקנסות נגד מעסיקים שמעסיקים עובדים זרים נוטשים. 

שיתוף הכתבה

תפריט נגישות