בלי חקלאות - אין עצמאות.🌾

סיור מקצועי ברמת נגב: חדשנות, מים וחקלאות מדברית כחלק מביטחון המזון של ישראל

התאחדות חקלאי ישראל פתחה בסדרת סיורים מקצועיים ברחבי הארץ, כאשר הסיור הראשון התקיים ביום שני, 8.6, באזור רמת נגב. לסיור הצטרפו נציגים ממגוון ארגונים וגופים, בהם תנועת המושבים, התנועה הקיבוצית, ארגון מגדלי הירקות, משרד החקלאות וביטחון המזון, מועצת הצמחים, מועצת גפן היין ומנהלי מו״פ.

אזור רמת נגב מהווה אחד ממוקדי החדשנות והפיתוח הבולטים של החקלאות הישראלית. למרות המתיחות הביטחונית והתחדשות הלחימה מול איראן ערב קודם לכן, הסיור התקיים כסדרו והמחיש כיצד החקלאות הישראלית ממשיכה להתפתח, לחדש ולתכנן קדימה גם בתקופות מורכבות.

במהלך היום עסקו המשתתפים באתגרים ובהזדמנויות הייחודיים לחקלאות בנגב, בצורך למשוך דור צעיר להתיישבות, ובחשיבות ההשקעה במחקר, בפיתוח ובתשתיות לקליטת מים מושבים ומטוהרים מהמרכז העירוני בצפון – כחלק בלתי נפרד מהבטחת ביטחון המזון של ישראל.

הסיור כלל ביקור בכמה מוקדים מרכזיים ברחבי המועצה: שילוב מערכות אגרו־וולטאיות בכרמי יין ובשדות תפוחי אדמה, ביקור ב״חממת העתיד״ בפתחת ניצנה וצפייה ברובוטים חדשניים להאבקה ולקטיף, סיור במט״ש קציעות ובחינת השימוש האזורי במים מושבים, ולסיום ביקור ביקב רמת נגב אצל אלון צדוק, שכלל טעימות יין מקומי.

הסיור המחיש את אחד המסרים המרכזיים של התאחדות חקלאי ישראל: השקעה במחקר, בתשתיות מים, בפיתוח קרקע, בחדשנות ובדור ההמשך היא השקעה ישירה בביטחון המזון, בהתיישבות ובעתידה של מדינת ישראל.

תודה לאנשי רמת נגב, להילה קפלן מנכ״לית מפעלי רמת נגב, לד״ר יובל קיי מנהל מו״פ רמת נגב, וליענקל׳ה מוסקוביץ׳ על הסיוע בארגון סיור מקצועי, מרשים ומעורר השראה.

שיתוף הכתבה

תפריט נגישות