בלי חקלאות - אין עצמאות.🌾

ט"ו בשבט תשפ"ו – נתונים עיקריים מהלשכה המרכזית לסטטיסטיקה (הלמ"ס)

על פי נתוני הלמ"ס לרגל ט"ו בשבט תשפ"ו (2026), בשנת 2025 חלה ירידה של 3.4% בתפוקת המטעים הכוללת (בהשוואה לשנה קודמת), כאשר פירות ההדר מהווים כ-31.7% מכלל התפוקה. בעוד שתפוקת האבוקדו רשמה עלייה מרשימה של 9.3%, נרשמה צניחה של 25% בתפוקת תפוחי העץ. בתחום הנטיעות החדשות (נתוני תשפ"ד), חלה ירידה חדה של 32.4% בנטיעות מטעים (בהשוואה לשנה קודמת), עם דגש על ירידה של כ-59% בנטיעות ענבים, זאת לעומת זינוק של 44.3% בנטיעות שקדים. במקביל, הצרכנים חוו עליות מחירים בכלל הפירות היבשים והפיצוחים, בראשם האגוזים והפיסטוקים שמחירם עלה ב-5.1%. בנושא היבוא, ארצות הברית נותרה מקור עיקרי לאגוזים (72% מהיבוא), בעוד שאיטליה היא הספקית המרכזית של תפוחים ואגסים (51%). ניתן לראות את ההודעה פה. אנו מקווים שהנתונים של שנה הבאה יהיו במגמת עלייה ובהזדמנות זו מאחלים לכלל החקלאים – טו בשבט שמח! 

שיתוף הכתבה

תפריט נגישות