בלי חקלאות - אין עצמאות.🌾

עליה במחיר המים

ביום חמישי (13/11) דנה מועצת רשות המים בהעלאת תעריף העלות הממוצעת של המים השפירים לבית ולחקלאות. ההצעה הראשונית כללה העלאה של7%  בחקלאות (ל־3.14 ₪ למ"ק), ובעקבותיה פנו  חברי השדולה החקלאית ליו"ר ועדת הכלכלה בדרישה לדיון דחוף, בטענה שמדובר ב"מחטף" הפוגע בחקלאות ובמאמצי הבלימה של יוקר המחיה. גם ח"כ אלון שוסטר התריע בנושא בשאילתא ששלח, ושר האנרגיה אלי כהן הצהיר כי יתנגד להעלאה. 

לאחר דיונים ממושכים, הוחלט על העלאה מתונה יותר של כ־% 3.75 לתעריף של 3.02 ₪ למ"ק, תוספת של כ-11 אגורות כאשר המועצה החליטה לייקר את המים לבית רק ב-2.49% . עדיין ההתאחדות  רואה בכך עלייה מוגזמת , לא במקום לא בזמן, וביחוד לפני כניסתו לתוקף ויישומו של תיקון 31 לחוק המים.  אנחנו מתכוונים ביחד עם "מים לישראל" להמשיך להיאבק בהחלטה של מועצת רשות המים.

אנו מודים לשר החקלאות וביטחון המזון, ח"כ אבי דיכטר, למנכ"ל המשרד אורן לביא, ולנציג המשרד במועצת רשות המים יובל ליפקין על מאמציהם למזעור העלייה. אנו מודים גם לשר האנרגיה, אלי כהן ולמנכ"ל משרדו, יוסי דיין על הסיוע שלהם במועצת רשות המים. עוד אנו מודים לחברי השדולה החקלאית על הדרישה לקיים את הדיון בוועדת הכלכלה. צפויים בהמשך דיונים מאתגרים גם בזירה זו.

שיתוף הכתבה

תפריט נגישות