בלי חקלאות - אין עצמאות.🌾

רגולציה בחומרי הדברה

ביום שני (4/8) קיימנו ישיבה עם שלומית ציוני, מנהלת השירותים להגנת הצומח במשרד החקלאות וביטחון המזון, בנושא רגולציה בחומרי הדברה. בישיבה השתתפו גם מירית עמרני סגנית מנהלת השרותים, ד"ר לילה חג' יחיא, עזרא בכר מ"מ מנכ"ל מועצת הצמחים ואורן ברנע מזכיר ארגון מגדלי ירקות. מטרת הישיבה היתה לסקור את הפעילות שנעשית במסגרת מפת הדרכים שעליה סוכם עם משרד הבריאות ביולי 2024, בנוגע לדרכים לקביעת שאריות חומרי הדברה בתוצרת מעובדת, במסגרת הוועדה המקצועית המייעצת שמונתה ע"י שר הבריאות, שבה גם חברים אורן ברנע נציג הארגונים החקלאיים וד"ר חג' יחיא מטעם משרד החקלאות וביטחון המזון. כזכור במסגרת השינויים בחוק המזון שנעשו במסגרת החקיקה של "מה שטוב לאירופה טוב לישראל",  שנעשתה בשנת 2024 סוכם עם משרד הבריאות, באישור וועדת הבריאות של הכנסת על הקפאת המצב הקיים בנוגע ל-100 חומרים זמשתמשים בהם בגידולים לעיבוד בתעשייה. בישיבה עדכנו אורן ולילה על תהליך המיפוי של החומרים ועל ההחלטות שנתקבלו בוועדה שרובן הן בהתאם לצרכים של החקלאות. עד עכשיו מופו כ-50% מהחומרים והכוונה עד סוף שנת 2025 לסיים את מיפוי יתרת החומרים ולקבל החלטות בנוגע להם בוועדה. הכוונה להתחיל את שלב ב' של מפת הדרכים שהוא: קביעת שאריות חומרי הדברה בתוצרת טריה בתחילת שנת  026 . הבענו הערכה רבה לעבודת השירותים להגנת הצומח בנושא שאריות חומרי הדברה תוך שיתוף פעולה פורה וחיובי עם החקלאים וארגוני החקלאים. תודה מיוחדת לד"ר חג יחיא ולאורן ברנע על הטיפול המסור והמקצועי בנושא זה

שיתוף הכתבה

תפריט נגישות