בלי חקלאות - אין עצמאות.🌾

יתרות שנצברו בקרן דמי המחלה לעובדים פלסטינים

במהלך דיון בוועדה המיוחדת לעובדים זרים, בראשות ח"כ אתי עטיה, נחשף כי משרד האוצר מחזיק שנים כ-500 מיליון ש"ח שנגבו ממעסיקים והופקדו בקרן דמי מחלה לעובדים פלסטינים – אך רק כ-11 מיליון ש"ח שולמו בפועל.   לקראת הדיון שלחנו מכתב משותף עם עמותת קו לעובד.  למרות הקמת צוות בין-משרדי כבר בשנת 2019, טרם התקבלה החלטה על גורל הכספים. עו"ד יגאל דנינו, היועץ המשפטי של התאחדות חקלאי ישראל, ציין כי הושג הסכם בין נציגי המעסיקים והעובדים על אופן החלוקה, וקרא למשרד האוצר לזמן שולחן עגול עם כל הצדדים במטרה להגיע לפתרון מוסכם ומהיר. הוא הביע ביקורת על גרירת הרגליים מצד המדינה, הפוגעת באמון הציבור ובכבודה של הממשלה.

גם יו"ר הוועדה ח"כ עטיה תקפה את משרד האוצר על חוסר המעש והזלזול בדיוני הוועדה. המעסיקים דרשו שהכספים יועברו למי שזכאי להם – עובדים ומעסיקים כאחד – והתריעו מפני ניסיונות לייעד את הכספים למטרות אחרות.

הוועדה דרשה ממשרד האוצר לקיים דיון דחוף ולהעביר דיווח תוך שבוע. אנו מודים ליו"ר הוועדה, ח"כ אתי עטיה, על העלאת הנושא החשוב לסדר היום ועל ניסיונותיה לקדם פתרון צודק וישים.

שיתוף הכתבה

תפריט נגישות